Od kilku dni temperatura powietrza w całej Polsce sięga kilkunastu stopni Celsjusza. Ostatnie mroźne tygodnie sprawiły, że na wielu akwenach pokrywa lodowa wydaje się wciąż mocna. To jednak bardzo złudne wrażenie. Legionowskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (L-WOPR) przygotowało nowy materiał informacyjny w ramach kampanii edukacyjnej pn. „I Ty możesz uratować komuś życie!”, w którym przestrzega: na akwenach nie ma bezpiecznego lodu!
Zdaniem ratowników Legionowskiego WOPR spacery po podmarzniętej tafli są teraz szczególnie niebezpieczne. Pokrywa łatwo kruszy się pod ciężarem zwierząt i ludzi. Nietrudno o tragedię.
– Gorąco apelujemy: nie wchodźcie na lód, ponieważ w przypadku akwenów nie ma bezpiecznego lodu! – mówi Krzysztof Jaworski, prezes Legionowskiego WOPR i dodaje: – Szczególnie teraz, kiedy temperatura powierza stale rośnie i każdego dnia coraz mocniej operuje słońce, lód degraduje się w bardzo szybkim tempie. Z godziny na godzinę jego nośność spada. Wchodzenie w tej chwili na pokrywę lodową staje się wręcz śmiertelnie niebezpiecznie.
Scena utonięcia spacerującej po podmarzniętym Jeziorze Zegrzyńskim dziewczyny została zaimprowizowana przez ratowników Legionowskiego WOPR. Twórcy nowego filmu edukacyjnego L-WOPR przypominają: podobnych tragicznych zdarzeń każdego roku w całej Polsce jest bardzo wiele.
– Bardzo zależy nam na tym, by każdy bezpiecznie wracał do domu z zimowego spaceru. Nie wchodźcie Państwo na lód, a psy w pobliżu akwenów wyprowadzacie zawsze na smyczy. Jeśli widzicie niebezpieczną sytuację na wodzie, niezwłocznie wezwijcie pomoc: przez numer alarmowy 112 lub numer ratunkowy nad wodą: 601 100 100. Serdecznie prosimy o wsparcie i udostępnienie naszego filmu w mediach społecznościowych – w ten sposób można realnie uratować komuś życie – przekonuje Krzysztof Jaworski.
Nowy film informacyjny Legionowskiego WOPR jest dostępny pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=kmx_lVpw-xM&feature=youtu.be. Kampanię pn. „I Ty możesz uratować komuś życie!” wspierają Partnerzy Legionowskiego WOPR: PKN ORLEN, Plus i PZU. Działania promocyjne kampanii wspiera agencja Salus Public Relations.
Ⓒ 2019 Aluna